tirsdag 18. mai 2010

17.mai 2010

Ja 17.mai er over for denne gang, og godt er vel det siden det ble mange sytimer helgen i forkant ;) Koselig og moro å sy festklær, men det tar på også :)

Til meg selv sydde jeg en velourkjole i mørk brun med blonder på, underskjørt med sorte blonder med gullblader og en hvit ullfilt jakke som jeg virkelig fikk behov for!

Til mini sydde jeg FESTDRAKT :) og i all min bekskjedenhet ble jeg MEGET fornøyd :D Den har et forbedringspotensiale, men hva kan man vente når man starter tegning av mønster, klipping, brodering og sying formiddagen 16.mai ?  Til drakten har hun også fått en ullcape med hette. Søljen hun har på skjorten er fra jeg var liten :D

 

IMG_2251

Er hun ikke nydelig???? *smelt*

IMG_2241IMG_2243

Pelle må selvfølgelig være med! Han ble ikke pyntet annet enn at han fikk seg en runde i vaskemaskinen dagen før – og det var i grunn ganske nødvendig ;)

IMG_2257 IMG_2226

Jeg hadde kjøpt to piknick kurver til anledningen, og den minste syns hun var helt ypperlig og har i grunn overtatt den ;) HUn fant også en stokk hun løp rundt med store deler av dagen, kjærringa med kjeppen ;)   På bildet til høyre ser dere ryggbroderiet.

IMG_2234

Her har vi fortsatt ikke satt på søljen desverre :(  Jakken har jeg ikke fått tatt noe bilde av ser jeg, men den var i grunn ikke så spesiell, en hvit ulljakke i helt vanlig fasong som en jakke skal være ;)

IMG_2226 IMG_2237

Et zoomet bilde av ryggbroderiet og brystbroderiet

6 kommentarer:

Tante sa...

Kjempe fiiin ;)

Disc Dogging Norge sa...

Nydelig!!!!

Annabell sa...

Så flotte dere er begge to :)) Du har all grunn til å være stolt og fornøyd med dette !!

Mappedi sa...

Tusen takk :D Ja jeg er kjempefornøyd :)

Venke sa...

Så utrolig flotte dere var! Helt nydelig drakt til lilletuppa og du var også smashing! :)

Mappedi sa...

Tusen takk Venke, og du kjenner vel igjen velourstoffet også ;) Deilig Hilco velour - fantastisk brunfarge :D