lørdag 24. juli 2010

Redesign til Follouka 2010 :)

Jepp, i fjor lagde jeg kjole til Henriette av skjorten vi fikk på FU 2006.  Finner ikke bilde av den i farta, men det skal jeg oppdrive senere.

Så jeg følte jo at jeg måtte trå til i år også da ;) Da vi fylte henger til turen forleden dag, så fant jeg et par eksemplarer av returnerte t-skjorter på klubbhuset. Disse er det en feil med og ble returnert forrige runde vi hadde nye klubbklær i FBK. Mus hadde kost seg oppi eksene, men etter en vask var de fine igjen ;)

Det startet med dette:

IMG_2843Og etter litt bearbeiding ble str M skjorten til denne til Henriette:

 IMG_2860  IMG_2862 IMG_2867IMG_2863 IMG_2864 

På Henriette sin kjole brukte jeg hele t-skjorten med unntak av bittelitt på ermene samt ribben på ermene + opplegget på bolen. La til blonder i “latmannsopplegget”.

Den som var i str S ble brukt til kjole til meg ;)

 IMG_2868  IMG_2874IMG_2870 IMG_2871 

På denne brukte jeg mesteparten av t-skjorten. Tok av ribben på ermene, klippet større hals og brukte deler av bolen  til ny kant i halsen. Brukte isoli i skjørtet og la på blonder under bysten og i ermene.

Jeg fyller ut kjolen bedre enn Diana gjør, men jeg gadd ikke stille henne fra Small til Large…………

Og ja da, jeg har ikke lagt alt for mye flid i noen av kjolene, for de skal jo kun brukes noen timer neste lørdag kveld……. 10 års avslutningsmiddag for Follouka :)

Ingen kommentarer: