mandag 30. august 2010

Kjole til dåp, redesign

Jeg har endel redesignprosjekter på gang på sybula, men alt knives om tid, så det blir litt hist og pist. Men i går skulle vi i dåp så da trengte jeg jo en ny kjole :)

Her valgte jeg å bruke en bolero i tynt strikket stoff som jeg bare har brukt en gang til en kjole, og nå passer den jo ikke lengre…..  For en tid tilbake kjøpte jeg også noe speilfløyel som var planlagt til kjoleprosjekter, men de har frem til nå vært hyllevarmere.

Så da endte boleroen sine dager som bolero og ble en topp til en kjole :) Alt ble beholdt med unntak av ribben i bolen som ble klippet av. Jeg lagde så skjørt i nydelig lilla speilfløyel  og sydde på. Siden denne ville blir alt for utringet (den passet jo i grunn ikke lengre), så sydde jeg inn en 3-kant av samme speilfløyelen i utringningen.

Voila – en kole til meg selv :)

DSC00327

Dessverre et veldig uskarpt bilde fra mobilen fra en ustø mannehånd ;)  men dere ser da hvordan kjolen ser ut i alle fall……

2 kommentarer:

Lykke sa...

Wow så flott! Både du og kjolen!

Mappedi sa...

Tusen takk :)